Generic selectors
Doar potriviri exacte
Căutare în titlu
Căutare în conținut
Post Type Selectors
post
pagină

Cine suntem?

Descoperiți cine suntem și ce ne motivează să facem ceea ce facem.

Șanse egale pentru toți

Ramona Bota - 27 ianuarie, 2025

Sistemul de educație pentru copiii surzi din Germania este divers și oferă diferite opțiuni în funcție de nevoile individuale ale copiilor. Copiii surzi au acces la diferite facilități educaționale și sisteme de sprijin pentru a-și dezvolta abilitățile lingvistice, sociale și cognitive.

1. Intervenție timpurie: Copiii surzi primesc sprijin special la o vârstă fragedă pentru a-și susține dezvoltarea lingvistică și comunicativă. Centrele de intervenție timpurie oferă sprijin atât în ​​limba semnelor german (DGS), cât și în limba vorbită.

2. Școli speciale: Există școli specializate pentru copii surzi și cu deficiențe de auz care răspund nevoilor specifice ale elevilor. Aceste școli oferă instruire în limba semnelor și se concentrează pe limba și dezvoltarea socială a copiilor.

3. Educație integrativă și incluzivă: tot mai mulți copii surzi frecventează școlile de învățământ general, adesea în clase incluzive, unde sunt predați împreună cu copiii auzitori. Aici primesc sprijin special, de exemplu prin interpreți în limba semnelor sau prin oferte speciale de asistență. Scopul este o educație incluzivă în care copiii surzi și colegii lor auzitori învață unii de la alții.

4. Pregătire și studii profesionale: Chiar și după absolvirea școlii, tinerii surzi au posibilitatea de a finaliza formarea profesională sau de a studia. Universitățile și colegiile tehnice oferă servicii fără bariere, de exemplu prin interpreți în limba semnelor și măsuri speciale de sprijin. Există, de asemenea, servicii speciale de consiliere care sprijină elevii surzi.

Temeiul legal pentru accesul la educație pentru copiii surzi din Germania este reglementat de Convenția ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități și de codul asigurărilor sociale IX în Germania, care promovează participarea egală la șansele educaționale. În practică, calitatea și accesul la educație variază în funcție de regiune și școală.

Există încă provocări, în special în ceea ce privește accesibilitatea în comunicare, dar sunt în curs de desfășurare eforturi pentru îmbunătățirea în continuare a sistemului de educație pentru copiii surzi.

Bota Ramona
Psihopedagog și Profesor de Limba Semnelor Germane

Departamentul Școlii de Limba Semnelor Germane, Munchen
Asociația Surzilor din Munchen și împrejurimi

 

Distribuie pe